Dagens "ridpass"

Idag har jag putsat alla hans grejer och plockat iordning saker som ska ut i stallet osv.

Tog sen in hästarna och spolade av leran från Billy så fick dom eftermiddagsmat medans vi åkte in till stan och fixade lite ärenden, sen ryktade jag honom och gosade med honom ett bra tag med dem mjuka borstarna, det uppskattade han verkligen! Verkade verkligen njuta av att bli ompysslad! Det tycker jag är så kul med en häst som gör, då jag älskar att pyssla och fixa med hästarna, särskilt nu när jag bara har en så har jag ju all tid i världen känns det som, haha!

Longerade honom på ridbanan sen, var vilde i början, bockade och studsade jämfota i full fart, det var ju mörkt runtomkring ridbanan (gud så skönt det är med belysning!) och nytt ställe, så förutsättningarna var ju inte de bästa, men tillslut så slappnade han faktiskt av och kunde sakta av till trav och så småningom även spänna av på stegen. Han blev helt svettig, han jagar ju upp sig så dant. Imorgon är det dags för Lottaträning!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Sötis ...

2010-11-01 @ 21:47:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0